Pukimak CINA DAP Sudah Melampau....Ni?

PERHIMPUNAN 325 antara lain merupakan suatu perhimpunan bersifat rasis. Walaupun di dalam Perlembagaan Malaysia ada menyebutkan mengenai perlindungan dan kebebasan mengamalkan bahasa ibunda kaum masing-masing tetapi ianya tertakluk kepada keistimewaan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan. Diadakan di New Era College di Jalan Bukit. Anjuran Dong Zho yng mendapat restu daripada regim Punah Ranah DAP PKR PAS. Kita tidak mempersoalkan hak mereka untuk berhimpun secara aman. Kita tidak mempertikaikan kebimbangan mereka mengenai kekurangan guru mengajar Bahasa Mandarin. Cuma kita muyskil apabila masaalah itu diberikan keutamaan oleh mereka berbanding dengan kekurangan guru mengajar Bahasa Kebangsaan di sekolah-sekolah vernakular (Cina). Ya la takkan hilang jatidiri orang Cina jika mereka kekurangan guru mengajar Bahasa Mandarin kerana ini adalah sebuah negara berbilang kaum.
 
Kita juga turut musykil apabila diketahui bahawa perhimpunan tersebut di sokong dan mendapat perhatian daripada regim punah ranah. Dilapurkan kelihatan Tian Chua, Sapudin Nasution dan Chua Jui Meng. Timbalan Menteri Pelajaran pun hadir tapi untuk memberikan penerangan kepada peserta perhimpunan. Mustahil lah kerajaan tak prihatin, yea tak? Kerana peserta perhimpunan rasis 325 itu walaupun bersifat rasis tetap warganegara Malaysia dan di bawah tanggungjawab kerajaan.Masaalah kekurangan guru mengajar Bahasa Mandarin bukanlah kerana kerajaan BN menzalimi mahupun tidak ambil peduli atau menyekat sebarang usaha-usaha memperbanyakkan lagi guru-guru Bahasa Mandarin. Ada kemungkinan anggota masyarakat Cina sendiri kurang berminat menceburi bidang pendidikan mengajar Bahasa Mandarin kerana ianya tidak membawa pulangan dan masa depan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana