Zalim nya MB Selangor Si Khalid Ni....Aniaya Rakyatnya...Kebajikan Konon..

Sesi penyerahan memorandum itu disertai dengan perhimpunan aman dihadapan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor oleh kira-kira 50 bekas peneroka FELDA terbabit.

Rata-rata bekas peneroka yang berusia sekitar 60-70 tahun itu merayu agar kerajaan negeri supaya memulangkan kembali tanah mereka. Sebelum ini sekitar tahun 1994 seramai 363 orang bekas peneroka FELDA Sg. Buaya telah menubuhkan satu syarikat, Murni Jaya Development Berhad (MJD) bagi menjual dan memajukan tanah mereka.

Sehubungan dengan itu, MJD telah mengikat satu perjanjian usahasama dengan syarikat pemaju, Bandar Sungai Buaya Sdn Bhd (BSB) yang juga merupakan anak syarikat kepada Land & General Berhad. Walaubagaimanapun masalah mula timbul apabila BSB tidak dapat meneruskan projek tersebut ketika kemelesetan ekonomi pada tahun 1998 yang memaksa MJD menamatkan perjanjian usahasama yang termeterai sebelum ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana