Pertemuan Najib - Soros dari kacamata Ezam...

Pertemuan antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dengan penyangak matawang George Soros adalah perjumpaan antara pesaing yang mempunyai kepentingan berbeza, kata Senator Mohamad Ezam Mohd Nor.Jelasnya, berjumpa antara seorang pesaing atau lawan dengan pertemuan antara tuan dan hamba tentulah berbeza."(Bekas Perdana Menteri) Tun Mahathir Mohamad dan Najib bertemu dengan Soros sebagai pesaing yang masing-masing memegang kepentingan berbeza manakala Malaysiakini berjumpa Soros pertemuan antara tuan dan hamba."Kepentingan mereka sama iaitu meruntuhkan negara yang berdaulat di mana satu pihak menadah tangan sebagai hamba manakala satu pihak lagi memberi dana sebagai tuan," katanya dalam satu kenyataan media pagi Ahad.Menurut Ezam, jika dilihat semula dalam sejarah Islam, Rasulullah SAW juga pernah berjumpa beberapa ketua masyarakat Yahudi yang menjadi seterunya. "Malah kebiasaan seorang jeneral perang dulu dan kini bertemu lawan mereka terlebih dahulu," katanya.

Sebelum ini, portal berita Malaysiakini yang tidak tahan dikritik berikutan sah menerima dana dari Soros mendedahkan Najib juga ada bertemu Soros pada tahun 2010.Najib dalam reaksinya mengakui memang benar beliau ada bertemu Soros pada 27 September 2010 ketika menghadiri sidang Bangsa-Bangsa Bersatu di New York."Ya, memang saya berjumpa dengannya. Apa salah dengan itu?. Ia adalah kunjung hormat biasa antara dua pihak,"katanya.Beliau juga selamba secara berjenaka kata ,"tak perlu dibimbangi. Tidak ada isu untuk menjatuhkan kerajaan. Tak bincang pun untuk dapat kewangan. Tak ada niat jahat."Menurut Perdana Menteri sebelum ini Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri pernah jumpa dengan Soros.Mengulas lanjut, kata Ezam, tindakan Soros yang menggunakan wangnya untuk meruntuhkan negara boleh dilihat dalam kes di Eropah Timur seperti negara Georgia dan Hungary, selain yang terbaru di Mesir ketika dan selepas revolusi menggulingkan Presiden Husni Mubarak."Soros adalah tuan yg mempunyai agenda dan niat jahat, beliau meruntuhkan asas dan nilai budaya/agama sesuatu negara dan gantikan dengan nilai liberal tanpa batas atas topeng hak asasi manusia dan demokrasi," ujar beliau.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana