Khutbah bertentangan Islam...Apa Nak JAdilah....

KUALA LUMPUR 27 Okt. - Khutbah Aidiladha yang dikeluarkan Dewan Ulama Pas Kelantan (DUPK) jelas bertentangan dengan ajaran Islam kerana menghentam kerajaan selain mempersoal perpaduan orang Melayu.Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, perkara itu tidak pernah diajar Nabi Muhammad SAW yang cukup berhemah ketika bertutur malah berkhutbah.

Menurut beliau, DUPK tidak wajar menyamakan kerajaan Barisan Nasional (BN) dengan puak-puak menentang Islam kerana tuduhan seperti itu memerlukan bukti kukuh."Masjid atau surau adalah zon sejahtera dan aman. Tak patut gunakan rumah Allah untuk menyindir puak atau kumpulan lain. Seharusnya kita mengajak kepada perpaduan dan benda-benda baik."Soal perpaduan Melayu, perkara itu cukup penting dalam konteks Malaysia. Perpaduan Melayu adalah asas perpaduan ummah dan merupakan sebahagian daripada ajaran tauhid.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana