Tengoklah Karpal Singh Ni...Hudud bukan untuk Malaysia

SHAH ALAM: Pengerusi Kebangsaan DAP Karpal Singh tampil menegaskan bahawa hukum Islam hudud tidak boleh dilakukan di negara sekular seperti Malaysia.Justeru beliau kesal dengan sikap PAS yang bertegas untuk melaksanakan undang-undang Islam itu walaupun tidak tercatat dalam dasar bersama Pakatan Rakyat."Hudud hanya boleh diguna pakai dalam negara Islam. Ia tidak boleh dilaksana di negara sekular seperti Malaysia. Negara sekular seperti Malaysia mesti mempunyai undang-undang sekular.

"Ini diputuskan pada 1988 apabila bekas Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan (kemudiannya Mahkamah Agung) Tun Salleh Abas membuat keputusan negara ini ditadbir melalui undang-undang sekular yang bermakna Malaysia merupakan negara sekular," katanya dalam satu kenyataan hari ini Karpal kemudian merujuk kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada tahun lalu yang dipetik sebagai berkata bahawa al-Quran tidak memperuntukkan sebuah negara Islam tetapi negara kebajikan.Sehubungan dengan itu Karpal menggesa agar PAS mengugurkan hasrat memperjuangkan hukum hudud di negara Malaysia.

"Kenyataan ini perlu menghentikan objektif jangka panjang PAS untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam," katanya.

JADINYA APA PAS NAK DIKATAKAN LAGI....SEDANGKAN PAS DAN DAP SATU PERJUANGAN UNTUK MENENTANG BN KE PUTRAJAYA.DALAM YANG SAMA PAS DALAM CERAMAH PAS UNTUK AHLI PAS DIKATAKAN AKAN MELAKSANAKAN HUKUM ISLAM JIKA MEMERINTAH MALAYSIA BERSAMA SAMA PEMBANGKANG...LANGIT TIDAK SENTIASA CERAH RUPA RUPA HUJAN DI TENGAHARI...TIDAK SEMENA MENA KARPAL SINGH BERSUARA EMMMM...EMMMM LANTANG KERAS MELAKSANAKAN ISLAM .PAS MAHU INI DAN DAP TAK MAHU INI...SIAPA YANG PERLU MENGALAH DALAM HAL?PAS ATAU DAP.......

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana