PAS tersepit dalam isu Nasha VS Karpal

Jika PAS sanggup mengorbankan Adun Gombak Setia itu kerana setianya parti itu kepada Anwar, tidak mustahil Nasha, ahli parlimen Bachok juga bakal jadi korban kerana sayangnya PAS pada Karpal.“Di dalamnya ada akidah, perundangan dan akhlak. Menolak sebahagian dari Islam bermakna menolak Islam. Saya kekal dengan pendirian saya bahawa Karpal Singh anti Islam dan bersedia bertemu beliau di mahkamah,”Ini termasuk Datuk Mahfuz Omar, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man serta Pemuda PAS Terengganu yang kritis terhadap Nasha termasuk Mursyidul Am Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menegaskan ‘tidak hairan’ jika Nasha keluar parti menyertai UMNO.

Memang benar, ada pemimpin PAS melihat Nsha ibarat sampah dalam mata – boleh menghalang keakraban puak Anwarinas ini membenarkan PAS dikuasai Anwar dan DAP.Bagaimanapun, dengan isu Karpal menolak Hudud dan dianggap anti Islam oleh Nasha, PAS terpaksa ‘menarik rambut dalam tepung’ dalam usaha menyelesaikan perkara ini.Lagipun Nasha bukan bersendirian dalam perjuangan ini kerana sudah ada pemimpin PAS mulai bersuara.

PAS kini nyata tersepit kerana bagi Nasha, perjuangan menegakkan Islam tentu lebih besar berbanding PAS yang menjanjikan syurga tetapi perjuangan parti itu hanya memperalatkan agama semata-mata.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana