NGO cadang 'Janji Bersih' sambut Hari Merdeka...Apa Sudah Gilerrr Ker!!!!!!

A.Samad Said sudah melampau dan otak nya ketahap paling kotor untuk mengadakan Sambutan Merdeka Alternatif di Malam Merdeka Nanti.A.Samad ketahap melampau...sudah lah tua...Tokoh Sastera konon...Bakar saja Buku bukunya.Nak jadikan contoh ker orang seperti ni.....

KUALA LUMPUR: 26 gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) akan mengadakan sambutan Hari Merdeka alternatif untuk mengingatkan kerajaan tentang tuntutan pilihan raya bersih dan adil.

Ketua Jawatankuasa Pemandu BERSIH Datuk A Samad Said berkata, aktiviti yang menggunakan tema 'Janji Bersih' itu mengajak peserta untuk memakai warna kuning sebagai simbol perjuangan menuntut ketelusan dalam pilihan raya.

Walau bagaimanapun kata beliau, aktiviti tersebut bukan dianjurkan di bawah nama BERSIH kerana hanya 26 daripada 80 NGO yang turut serta.

"Selama ini, kita telah mendengar 'janji' untuk sambutan Merdeka yang akan datang ini. Kita tahu apa yang semua orang ingin sebuah negara Malaysia yang lebih bersih dan adil dalam 55 sambutan Hari Merdeka.

"Untuk meraikan tema Janji Bersih, kita menyeru semua rakyat Malaysia dari semua kaum dari seluruh pelusuk Malaysia, tua dan muda memakai kuning pada malam itu," kata Samad pada sidang akhbar hari ini.

Acara yang dijangka bermula jam 10 malam pada 31 Oktober itu akan mengambil tempat di sekitar air pancut yang terletak di Dataran Merdeka, bersebelahan dengan tapak sambutan Hari Merdeka anjuran kerajaan Persekutuan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana