Lagi Kepala Karpal Singh Kena Tibai Oleh Mufti Kedah...


SHAH ALAM: Keceluparan Pengerusi DAP, Karpal Singh dalam menentang pelaksanaan hukum hudud terus mendapat reaksi pelbagai pihak.Terbaru, Mufi Kedah, Datuk Sheikh Muhamad Baderudin Ahmad menasihati ahli parlimen Bukit Gelugor itu agar menghentikan segala kritikan yang berkaitan dengan agama Islam.Akhbar Sinar Harian hari ini, memetik Muhamad Baderudin sebagai berkata, tindakan Karpal menentang pelaksanaan hukum hudud dilihat tidak menghormati sensitiviti umat Islam.
“Karpal perlu menghentikan segala kritikan dan tohmahan yang dilemparkan selama ini kerana telah mencetuskan kekeliruan pelbagai pihak.“Dalam situasi ini, Karpal harus menghormati sensitiviti semua agama terutama agama Islam berikutan Islam adalah agama rasmi di Malaysia,” katanya dipetik akhbar itu.

Mufti Kedah itu juga berkata, Raja-raja Melayu juga merupakan seorang yang beragama Islam dan oleh demikian, tidak wajar bagi Karpal berbuat demikian.

“Karpal harus menghormati agama Islam sebagai agama rasmi di Malaysia,” katanya lagi.Karpal sebelum ini dilaporkan bertegas untuk menentang pelaksanaan hukum hudud dan penubuhan negara Islam oleh PAS yang didakwanya sebagai 'perkara yang paling tidak dipersetujui parti'.Karpal berkata, bantahan beliau yang mewakili DAP itu adalah berdasarkan peruntukan dalam Perlembagaan yang tidak membenarkan perkara itu dilaksanakan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana