Inilah Cara PAS Tidak Menyebelahinya..... Akan Demi politik, PAS mahu hukum Nasharudin

Post Pic SHAH ALAM: PAS Kelantan menggesa bekas Timbalan Presiden parti itu, Nasharudin Mat Isa untuk menyatakan pendirian sama ada masih ingin meneruskan perjuangan bersama PAS ataupun mempunyai haluan baru.

Gesaan itu dibuat berikutan tersiarnya temuramah Ahli Parlimen Bachok itu di Buletin Utama semalam yang mencadangkan agar PAS keluar dari Pakatan Rakyat jika DAP berterusan menentang hukum hudud.Menurut Setiausaha Dewan Pemuda PAS Pusat Negeri Kelantan (DPPNK), Mohd Nuri Mat Yaacob, kenyataan seolah-olah mengulangi hujah-hujah Umno mengenai isu berkenaan walhal menurut beliau rakyat sedia maklum bahawa Umno dan Barisan Nasional (BN) sebenarnya menolak hudud.Mohd Nuri turut mendakwa Nasharudin sejak kebelakangan ini dilihat lebih cenderung ke arah Umno-BN.

"Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan melihat amat wajar untuk beliau membuat pengisytiharan rasmi adakah beliau masih setia bersama PAS atau sebaliknya."Jika beliau sudah tidak berminat bersama-sama dengan PAS, amatlah wajar untuk beliau meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Bachok daripada terus-menerus mengkhianati amanah yang diberikan oleh rakyat Bachok di dalam PRU12 (Pilihan Raya Umum ke-12) yang lalu."Perbalahan tentang pendirian DAP dan PAS mengenai hukum hudud dianggap kemelut yang kini menggoncang kesepakatan dalam Pakatan Rakyat menjelang pilihan raya.

Isu tersebut membuatkan PAS seolah-olah tersepit di antara kehendak memperjuangkan agenda Islam dan mempertahankan kepentingan politik dalam gabungan itu.Malah PAS dianggap tunduk kepada desakan DAP untuk menolak cadangan pelaksanaan undang-undang Islam sehingga arahan "tutup mulut' dikeluarkan oleh Presiden PAS sendiri Datuk Seri Abdul Hadi Awang, baru-baru ini.

PAS SUDAH TAKUT DENGAN BAYANG BAYANGNYA SENDIRI....ORANGNYA SENDIRI PUN TIDAK YAKIN LAGI.... APA TAK LAGI DENGAN ORANG LAIN.PARTI PAS TIDAK BOLEH DITEGUR LANGSUNG...INI KER DEMOKRASI PAS DIPANGGIL?

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana