BAFIA Bertujuan Melindungi Integriti, Kredibiliti Sistem Kewangan Ada Faham Tak....RAFIZI

Sesiapa sahaja yang mempunyai maklumat kewangan sulit mengenai butiran kewangan yang berkaitan dengan rasuah perlu mendedahkannya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.Maklumat sulit seumpama itu tidak sepatutnya didedahkan kepada umum. “Jika didedahkan kepada umum, ia bermakna telah melanggar Bafia (Akta Bank dan Institusi-Institusi Kewangan 1989).Adakah RAFIZI tidak tahu apa itu BAFIA selama ini....“Tujuan Bafia adalah untuk melindungi integriti dan kredibiliti sistem kewangan,”INILAH BODOH NYA AKAL RAFIZI SEMATA MATA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK BELAKA....Mohd Rafizi Ramli pada Rabu lalu yang didakwa melanggar Bafia kerana mendedahkan dokumen mengenai butiran perbankan yang berkaitan dengan skandal National Feedlot Corporation (NFC) kepada umum.
Najib berkata, jika seseorang itu mempunyai akaun dalam sistem kewangan maka perlu diyakinkan bahawa pemiliknya seharusnya dilindungi sepenuhnya.

“Jika tidak, orang tidak akan menyimpan wang dalam sistem (kewangan). Pihak antarabangsa juga tidak melaburkan wangnya di Malaysia. Ini bercanggah dengan kepentingan awam. Ini kerana kepentingan awam adalah memastikan sistem kewangan tidak boleh dikompromi,”
Perdana Menteri bagaimanapun menjelaskan, ini tidak bermakna kerajaan membiarkan aktiviti rasuah dan penggubahan wang haram kerana maklumat mengenainya boleh disalurkan kepada pihak berkuasa yang sepatutnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana