Ada Jugak Orang Melayu Yang Menyokong Usaha Tuntutan Dong Zong ini....

Tuntutan Dong Zhong sudah semakin melampau. Kini mereka mahu sukatan SJKC bebas daripada sukatan kementerian. Maknanya mereka mahu kembali kepada zaman sebelum merdeka. Tapi ada juga mangkuk-mangkuk Melayu yang BINGAI. Kes ni berlaku di Johor.

Tuntutan Dong Zong ini bertentangan dengar Akta Pelajaran 1996.Tuntutan ini juga wajar dilihat sebagai keterlaluan kerana di Johor, sudah pun ujud 200 seko...lah Cina jenis kebangsaan. Ini jelas membuktikan bahawa kepentingan dan sensitiviti masyarakat Cina untuk mengekalkan budaya mereka sebenarnya dilayan oleh Kerajaan Persekutuan, melalui lesen lesen yang dikeluarkan oleh Kementerian Pelajaran.

Sekolah Cina bebas bermakna sukatan pelajaran bukanlah sebagaimana yang diguna pakai oleh Kementerian Pelajaran. Keujudan sekolah Cina bebas bukan sahaja tidak menepati akta dan dasar pelajar, malah dilihat usaha untuk terus menentukan polarisasi antara kaum makin besar jurangnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana