Penulis buku kontroversi "Air Mata Memali" yang difatwakan sebagai “haram” untuk dibaca oleh PAS

Dia adalah bekas Exco Dewan Pemuda PAS Kedah dan merupakan salah seorang bekas penulis di lidah rasmi PAS, Harakah. Dia pernah mengkafirkan ibubapanya hanya kerana menyokong ABIM meskipun kedua orang tuanya itu tidak menyertai UMNO.

Dialah penulis buku kontroversi, Air Mata Memali, yang difatwakan sebagai “haram” untuk dibaca oleh PAS dan adalah seorang yang bernama Zainal Ismail atau lebih diken...ali sebagai Cikgu Non, salah seorang pemegang amanah “tabung Memali”.

Cikgu Non cukup ditakuti oleh puak-puak PAS, khususnya di kawasan utara semenanjung. Mat Sabu pun takut padanya. Malah pada satu ketikanya, Cikgu Non bertindak berani menjual bukunya di pintu masuk ceramah PAS sebelum dihalau dan diancam oleh unit amal PAS.

PAS begitu takut padanya sehinggakan terpaksa mengugut untuk memukul dan membunuh Cikgu Non sehingga lelaki tua itu terpaksa berkejar ke balai polis melaporkan tentang ancaman serius yang diterimanya dari puak-puak PAS yang dirasuk “syaitan” itu.
SUMBER mykmu.

Comments

mk said…
Permintaan untuk buku Air mata Memali begitu banyak..tapi malang tiada diPasaran.... Apakata ada pihak yg bolih menolong untuk pasarkan diseluruh negara..khusus pada ahli PAS yg ketinggalan maklumat..agar tidak tersesat jalan perjuangan.....

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana