PAS bukan punca hijrah saya....Ha Ha Ha Cakap TakSerupa Bikin ABBY Ni

Ulasan ABBY kepada Media memang di Autanya oleh ABBY...

SHAH ALAM: Pelakon terkenal, Abby Abadi menafikan PAS adalah punca penghijarahan beliau untuk menjadi muslimah yang lebih baik.
Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan berkata, penghijrahan diri beliau sudah berlaku sebelum menjadi ahli PAS dan bukannya disebabkan untuk menjadi ahli politik parti itu.
"Sebenarnya, hidayah atau penghijrahan itu semua saya sudah dapat dulu sebelum kita masuk PAS. PAS itu bukan hijrah.
"Pas itu kita sertai kerana perjuangannya disebabkan agama. Hidayah yang saya dapat tidak ada kena mengena dengan PAS," katanya.
Beliau berkata demikian sewaktu diasak adakah beliau memilih PAS sebagai penghijarahan politik atau penghijrahan agama semasa Majlis Berbuka Puasa bersama Abby Abadi di Laman Budaya, di sini, malam tadi.
Abby bagaimanapun dilihat enggan memberi kerjasama kepada wakil media yang hadir apabila cuba mengelak daripada ditemu bual dengan lebih lanjut.
Hadir sama, pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr Badrulamin Bahron.
Dalam pada itu, beliau turut menegaskan penglibatan beliau ke dalam PAS adalah secara tidak sengaja selain 'baik untuk agama'.
"Penglibatan saya secara tidak sengaja. Saya sertai sebab baik untuk agama," katanya.
Abby mengikut jejak pelakon, Bob Lokman dan memilih menjadi ahli PAS selepas terbabit dalam beberapa siri ceramah Pas di seluruh negara.
Beliau turut menjadi sasaran beberapa pihak yang tidak senang dengan penghijrahan beliau berikutan beberapa siri 'serangan' di dalam akaun Twitter milik beliau.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana