Kerana mulut Tony Pua,rakyat terpaksa bayar saman Untuknya...

Orang kata, ‘Kerana Mulut, Badan Binasa’, dan begitulah keadaannya dengan segelintir ahli politik apabila terlalu cepat membuat andaian dan tuduhan, tanpa membuat penyelidikan terlebih dahulu.
Bagaimana pun, di sebalik fakta-fakta generik yang menjadi isu di antara Pua dan Syabas, apa yang dilakukannya hingga membawa mudarat, ‘terpaksa’ ditanggung oleh rakyat.

Bagi memenuhi tuntutan Syabas supaya ganti rugi dibayar selewat-lewatnya 16 Julai 2012, DAP melancarkan kempen online bagi mengutip RM100, 000 untuk membolehkan Pua membayar saman.Walaupun realitinya, kesalahan dilakukan oleh Pua, namun sebagai sinonim dengan label beliau sebagai pengarah publisiti DAP, isu tersebut diputarkan menjadi semacam perjuangan ‘demi rakyat,’ lantaran memberikan justifikasi kepada tindakan beliau memerah rakyat untuk membayar ganti rugi itu.

Dalam kes saman oleh Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas), beliau didapati bersalah berhubung kenyataan dalam akhbar Nanyang Siang Pau edisi Metro pada 16 November, 2010 di mana beliau mendakwa kerajaan Selangor wajib diberikan hak ke atas air bagi mengelakkan kenaikan tarif.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana