Isu Nahas Helicopter.....Telefon ibu sebelum ajal

Juruukur minta tolong helikopter terhempas
Petra Jaya: “Mummy, tolong, tolong,” - itulah kata-kata terakhir Siti Khuzaimah Annuar, 27, apabila menghubungi ibunya sebelum helikopter dinaikinya bersama tiga yang lain terhempas, pagi kelmarin. Sebaik jeritan meminta tolong sebanyak dua kali dan sebelum sempat ibunya membalas, talian terus terputus, dipercayai akibat helikopter terhempas di muara Sungai Lupar-Sungai Lingga di Bahagian Sri Aman.
Hashimah Fadzli, 51, yang panik selepas panggilan anaknya terputus, cuba menghubunginya semula namun gagal, sebelum bersama keluarganya bergegas ke Pejabat Sebiro Holdings, tempat Siti Khuzaimah bekerja di Simpang Tiga, untuk mendapat kepastian mengenai apa yang berlaku.

Dalam pada itu, juruukur bahan yang memanggil ibunya dengan panggilan mummy, dikatakan berkelakuan aneh apabila meninggalkan sekeping gambar kepada ibunya sebelum keluar rumah jam 7 pagi kelmarin.

Anak sulung daripada tiga beradik yang baru pertama kali menaiki helikopter dan sepatutnya pulang pada petang sama, dikatakan meminta ibu menyimpan gambarnya sehingga menghairankan Hashimah.

Anggota keluarganya yang ditemui di kediaman mangsa di Lorong Haji Babel, Jalan Semaring di sini, semalam, mengesahkan perkara berkenaan.
Hashimah dan suaminya, Annuar Musaddad Razali, 53, bersama ahli keluarga lain berada di jeti Sebuyau ketika mayat Siti Khuzaimah ditemui semalam.

Mayat Siti Khuzaimah ditemui di perairan Kampung Triso-Pulau Burung jam 9.15 pagi semalam dan tiba di Jeti Sebuyau jam 11 pagi.

Allahyarham Siti Khuzaimah adalah lepasan Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dan baru dua tahun setengah menyertai Sebiro Holdings sebagai juru ukur bahan.

Allahyarham bertunang dengan pegawai Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), Mohd Faithullah Ali, 27, pada 1 Januari lalu dan sepatutnya melangsungkan perkahwinan Disember ini.

Kedua-dua ibu bapa mangsa enggan ditemui media kerana terlalu sedih.

Difahamkan, Allahyarham Siti Khuzaimah juga meluahkan rasa takut untuk menaiki helikopter kepada seorang lagi mangsa, Peter Ato Mayau, 53, (jurutera kanan), namun Peter Ato yang sudah biasa menaiki helikopter memberitahunya supaya jangan risau.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana