DIA KATA UNTUK ISLAM, PAS PULAK MACAM MANA???

Biar pun mereka cuba menepis bahawa penglibatan mereka dalam Politik adalah untuk menegakkan Islam, namun hakikatnya tidak sedemikian. Walaupun mereka mendabik dada mengatakan bahawa PAS merupakan wadah untuk berjuang menegakkan Islam, tetapi parti tu sendiri tak beranggapan begitu. Kalau sebelum ini, salah seorang dari mereka mengatakan bahawa PAS berjuang diatas landasan Al - Qur'an dan Sunnah. Tetapi realitinya, PAS hanya sebuah parti Politik. Dan yang seorang lagi tu dok sibuk kata pentas PAS memberi dia peluang untuk menceritakan kisah hidup dia. Jadi, bukan la dia nak berjuang kerana Islam.
Isu berkaitan golongan tersebut menyertai PAS sudah banyak kali dibangkitkan oleh rakan - rakan blogger lain. Tetapi Semut rasa ianya bukan satu tindakan wajar. Bagi Semut, apa yang diorang buat itu hak diorang. Tinggal lagi, pemahaman diorang dalam perjuangan PAS tu sendiri belum matang. Sama la macam perkara yang menimpa seorang artis popular tanah air sebelum ini. Dia pun pernah jugak menyanjungi PAS sebagai sebuah parti yang KONONnya perjuangkan Islam. Tetapi, akhirnya dia memutuskan untuk menyertai UMNO. Kenapa jadi begitu? Hanya artis tu sahaja yang dapat menjelaskannya. Malah, artis tu jugak turut berang bila dituduh oleh pemimpin DAPigs dengan mengatakan yang dia terima wang sogokkan hanya semata - mata sebab dia masuk UMNO. Jadi, kenapa pulak ada dikalangan penyokong PAS yang naik berang bila tuduhan sama dilemparkan terhadap artis mereka? Sampai hari ni, isu pasal bayaran RM 2500 untuk sekali tampil dalam ceramah PAS masih lagi belum dijelaskan oleh mana - mana artis terbabit. Kenapa la agaknya ye?
Apa yang pasti, kehadiran artis ni masuk PAS tidak disenangi oleh ahli - ahli parti tu sendiri. Jadi, untuk apa lagi kita nak menaikkan nama artis tu sedangkan ahli parti tu sendiri dah tolak? Hari ini, segala persoalan terjawab. PAS akhirnya mengakui bahawa mereka hanya mempergunakan artis tersebut bagi meraih undi dan sokongan semata - mata. Bukan la diorang buat kerana nak perjuangkan Islam!!!

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana