RM300 juta Geran Selangorku sebenarnya dana khas PR hadapi PRU...?

Dari mana sumber wang sebanyak RM300 juta untuk Geran Selangorku terus menjadi teka-teki berikutan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim masih lagi berdolak-dalik menyatakan sumber sebenar wang itu.“Perbelanjaan wang yang kononnya dikatakan akan dibuat secara tender terbuka, tidak berlaku seperti dinyatakan. Berdasarkan maklumat dalaman yang diterima, pengagihan RM300 juta ini adalah untuk tujuan infrastruktur yang dibuat dalam empat fasa,”Mohd Zin berkata, dana itu dipercayai dana khas Pakatan Rakyat (PR) untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), yang didakwa cuba disembunyikan Kerajaan Negeri. “Jika tidak, kenapa perlunya kuasa mutlak menteri besar untuk menentukan kepada siapa peruntukan ini disalurkan jika kaedah tender terbuka diguna pakai?
Setiausaha Politik Menteri Besar, Faekah Husin antara punca pergeseran politik berkenaan, sehinggakan ada desas-desus menyatakan banyak keputusan Faekah banyak dibuat tanpa merujuk Abdul Khalid sendiri. “Terbaru, Faekah dikatakan menggunakan kepala surat pejabat menteri besar untuk memberi surat sokongan kepada syarikat guaman keluarga beliau. Ini contoh menunjukkan beliau cuba mengucar-ngacirkan pentadbiran negeri,”

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana