Debat Menarik "ILMU" setuju debat, lebih minat Nik Aziz, Hadi....

1 M tertarik yang apa dikatakan Fathul Bari lebih berminat jika perbincangan itu menemukan ILMU dengan penggubal dasar PAS seperti Mursyidul Am Pas dan Presidennya.Fathul berkata jika beliau atau ILMU berdebat dengan individu yang tidak punya kuasa untuk membuat perubahan pada dasar parti, maka debat itu tidak akan membawa apa-apa makna.1 M bergitu teruja sekali Fathul Bari...Apa yang ditakuti,Berani kerana benar takut kerana salah.Bukan untuk bermusuh tapi untuk Perpaduan untuk Islam.

Sekretariat Ulama Muda UMNO (ILMU) menyambut baik pelawaan Dewan Pemuda PAS kawasan Gombak untuk menjayakan debat yang bertajuk PAS vs UMNO, Siapa sesat ?.
Walaubagaimanapun, Ketua Pegawai Eksekutif Ilmuan Muda Malaysia Fathul Bari Mat Jahaya berkata beliau lebih berminat jika perbincangan itu menemukan ILMU dengan penggubal dasar PAS seperti Mursyidul Am Pas dan Presidennya.

Fathul berkata beliau bagaimanapun menyifatkan pendebatan ini sebagai satu medan muzakarah terbuka bagi kedua-kuda pihak."Usaha untuk mereka bermuzakarah satu usaha yang sangat baik tapi saya kira lunakkan sedikit cara kita meminta dan memohon, 'cabar dan berdebat. 
"Mungkin intonasi saya berlainan dengan mereka atau mereka maksudkan 'mari berdebat...' tetapi bukannya nak berdebat siapa yang sesat," seloroh Fathul.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana