Pakatan Jadikan "HIMPUNAN PEKERJA" Ceramah Politik Di Shah Alam...24 JAM Berpolitik Pakatan Ini

Himpunan Pekerja 2012 anjuran Kerajaan Negeri Selangor yang bertema  'Menjulang Martabat Pekerja" di Stadium Melawati malam tadi dilihat tidak mempunyai hala tuju serta gagal mencapai matlamat sebenar.

Sebaliknya ia hanya sebuah ceramah politik bagi membidas kerajaan persekutuan yang disampaikan oleh Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dan presiden parti itu, , Datuk Seri Abdul Hadi Awang.Walaupun kehadiran dianggarkan hampir 5,000 orang namun tidak sampai 10 peratus yang datang mewakili golongan pekerja manakala yang lain merupakan ahli dan penyokong tegar Pakatan Rakyat. Sebahagian besar mereka adalah golongan yang sudah berusia dan ada antara mereka yang turut membawa kanak-kanak.

Rata-rata penceramah membidas gaji minimum swasta RM900 bagi Semenanjung serta RM800 di Sabah dan Sarawak yang didakwa terlalu rendah. Menurut mereka gaji minimum yang  diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini tidak menggambarkan kos hidup sebenar yang sentiasa meningkat di negara ini.
Bagaimanapun pada ceramahnya malam tadi, Anwar tidak menyentuh langsung pengumuman gaji minimum RM1,100 yang dicanangkan Pakatan semasa pembentangan Bajet Alternatif 2012 baru-baru ini kepada para hadirin. Sebaliknya, beliau menggunakan pentas Himpunan Pekerja 2012 itu untuk mengecam Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan kerana mengharamkan umat Islam menyertai perhimpunan dan demonstrasi yang ganas seperti BERSIH 3.0.Malah, beliau mendakwa bahawa majlis fatwa menggunakan agama Islam untuk mempertahankan kezaliman.

"Tunjuk perasaan bukan asing dalam Islam, ini merupakan perkara jijik yang pernah berlaku, tolong sampaikan kepada Pengerusi Majlis Jawatankuasa Fatwa,"Mohamad Sabu pula menghasut para hadirin yang hadir supaya menghadiri BERSIH 4.0 yang akan diadakan di tidak lama lagi.

"Kita mahu sejuta rakyat hadir di jalanan," PUKIMAK MAT SABU.....dasar pembangkang apa yang kerajaan lakukan untuk rakyat tiada langsung dihargainya lagi hentam adalah....rakyat yang datang mendengarnya haruslah berfikir secara rasional dan matang daripada ceramah PAKATAN RAKYAT itu.Banyak keburukan daripada kebaikan supaya rakyat membenci pada Kerajaan Malaysia sedangkan kita di Malaysia AMAN DAN DAMAI apa lagi dimahukan rakyat....Fikir Fikirkan LAH...

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana