Mufti kesal Nik Aziz batalkan muzakarah....Memang PAS Terlalu ANGKUH

1 M melihat PAS sudah terlalu ANGKUH dan SOMBONG kerana menolak mentah mentah muzakarah dengan UMNO..Bukan untuk bergabung tapi untuk Agama dan Bangsa Melayu sering kali ditindas dan dikutuk,tak boleh ker duduk semeja untuk sesama melayu.Dalam Islam sendiri menyuruh kita bersatu dan saling bersaudara antara satu sama lain.Jangan berpecah belah.Tapi terjadi disebaliknya apabila nak muzakarah saja ada saja yang menghalangnya...NIK AZIZ dan HJ HADI sering kali tidak sependapat....adakah ini sebagai mainan atau helah politik?Mufi Perak turut merasa kecewa tindakan mereka ini....
lebih lebih lagi Nik Aziz tiba tiba saja bertukar fikiran untuk memutuskan untuk tidak bermuzakarah dengan UMNO.Pasal wujud terlalu banyak manipulasi.Sebagai seorang MUFTI terlalu sedih apa yang berlaku ini.

Comments

QalamQabut said…
Aku ada baca kat mana ntah, SS Tan Sri (Dr) Haji Harussani pun dah meluat nak masuk campur hal muzakarah antara PAS dan UMNO ni. Awal-awal lagi kot dia dah boleh baca takde keikhlasan dari pihak TGNA/PAS.

Tapi pada firasat aku, TGNA dah silap cakap bila bagi tajuk 'Kenapa UMNO tolak Islam'. Sahih awal-awal lagi UMNO akan jawab, yang ditolak tu hanya Islam PAS. Islam yang sudah diputarbelit oleh PAS untuk kepentingan politik mereka semata-mata. Memang Islam PAS sudah terpesong dan tersesat dari landasan Islam sebenar tetapi sehingga kini tiada siapa yang mahu perkatakan secara terang-terangan demi untuk mengelak porak peranda yang lebih hebat di negara ini. Tetapi sekiranya perbincangan diadakan dalam satu majlis rasmi seperti MUZAKARAH begini, dengan seluruh umat Islam dan rakyat Malaysia memberi sepenuh tumpuan, sukar untuk TGNA menepis tanggapan itu.

Harapan aku agar Majlis Fatwa Kebangsaan pula mengambil tindakan untuk adakan muzakarah. Panggil alim ulama seluruh dunia pun lagi baik biar umat Islam di dunia ini tahu dan sedar bahawa hanya mereka yang menjadi ahli PAS, yang mengundi PAS saja yang layak masuk syurga. 99% lagi umat Islam di dunia ini, yang bukan ahli PAS tidak layak.

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana