PM DI SABAH MERASMIKAN PROJECT PETRONAS PELUANG PERKERJAAN UNTUK RAKYAT SABAH


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan Projek Ammonia Urea Sabah (SAMUR) Petronas bernilai RM4.5 bilion, sebagai pembuka tirai kepada satu era baharu untuk negeri Sabah dan rakyatnya.Projek Samur bukan calang-calang projek. Projek ini merupakan projek berskala dunia, yang akan dibina di Sipitang ini,” kata Najib ketika berucap pada majlis pecah tanah projek itu,Kita dapat bayangkan apabila Projek Samur ini terlaksana, ia bererti kawasan Sipitang ini berada dalam ambang perubahan yang besar. Detik transformasi langsung yang begitu mendadak dalam beberapa tahun akan datang,” katanya.kawasan seluas 2,000 ekar sudah dikenal pasti untuk dimajukan sebagai kawasan industri minyak dan gas serta industri sampingannya di sekitar Sipitang.
Beliau juga berkata, pemilihan Sipitang juga adalah berikutan kedudukan strategiknya berdekatan Kota Kinabalu dan Brunei serta potensi laut dalamnya.INILAH YANG TERBAIK UNTUK RAKYAT SABAH DAN SARAWAK MEMBERI PERKERJAAN SUPAYA PELUANG EKONOMI MEMBERI SAMA RATA DAN MENAIKKAN PERTUMBUHAN EKONOMI DI SABAH.PENDAPATAN RAKYAT SABAH AKAN MENINGKAT.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana