Anwar 'buat lawak' bentang bajet pembangkang...

Dengan  gaya seperti seorang perdana menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim, tengahari Selasa membentang bajet 2012 pembangkang  babitkan peruntukkan RM220 bilion.
Itulah Anwar...bukan kali pertama beliau bentang bajet bertujuan potong bajet kerajaan untuk cari publisiti dan kemjudian jika secara kebetulan bajet kerajaan itu  ada hampir sama dengan mereka, maka dituduh kerajaan ciplak bajet pembangkang padahal bukan sehari dua Perdana Menteri menderaf bajet.

1)memberikan bonus kepada warga emas RM1,000 setahun kepada yang layak berdasarkan pendapatan kurang RM18,000 setahun.

2)Suri rumah juga akan dapat bayaran RM1,000 dalam tahun 2012 bagi yang layak atas alasan kurangkan beban keluarga dan galak suri rumah menabung dalam KWSP.

3)Tidak dinyatakan kenaikan gaji atau bonus untuk kaki tangan awam sebaliknya hanya memperkenalkan penetapan gaji minima RM1,100 manakala pendidik akan dapat elaun RM500 sebulan seperti dijanjikan dalam Buku Jingga pembangkang.

4)penjualan lesen import (AP) akan dibuat melalui proses lelongan bagi menambah pendapatan negara sebanyak RM1.2 bilion.

Anda semua bagaimana  dengan bajet puak pembangkang ini.Bagi 1 M memang janji terdahulu pun tak tunai lagi,contohnya di selangor sendiri?Apa yang boleh 1 M cakap Ini semuanya adalah GULA GULA untuk PRU 13 nanti...Itu kata Anuar yang terdahulu.Jangan mudah terlalu percaya dengan orang seperti ini.Depan cakap lain,Belakang cakap lain.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana